Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:44:33+01:00
Dane:
ms=1g
VH2O=10cm3
dH2O=1g/cm3

Rozwiązanie:

W tym zadaniu aby obliczyć stężenie procentowe brakuje nam masy rozpuszczalnika - wody (mH2O). Obliczamy ją ze wzoru na objętość:

mH2O=VH2O·dH2O
mH2O=10cm3·1g/cm3
mH2O=10g

Teraz pozostaje nam tylko podstawić dane do wzoru:

cp=(1g/(10g+1g))·100%
cp=0,091·100%
cp=9,1%

Odpowiedź: Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 9,1%.
2 5 2
2010-02-16T20:45:12+01:00
D wody = 1g/cm3
Masa wody w takim ukladzie to: 10g
Masa substacji: 1g
Masa roztworu: 11g

Cp = 1/11 x 100% = 9,1%
2010-02-16T20:45:33+01:00
D=m/v
m=d*v
m=10cm3*1g/cm3=10g
masa wody to jest

mr=ms+mh2o=1+10=11


1g ssubst----11g roztw
xg----------100g
x=9,1g

stezenie procentowe wynosi 9,1%