Odpowiedzi

2010-02-16T21:02:13+01:00
Pp=a2pierwiastekz3/4
Pp=6*6pierwiastekz3/4
Pp=9pierwiastkówz3

V=1/3*Pp*H
V=1/3*9pierwiastkówz3*9
V=27pierwiastkówz3

twierdzenie pitagorasa żeby obliczyć wysokość ściany bocznej
b2=9*9-3*3
b2=72 /pierwiastek
b=8

Pb=1/2*6*8
Pb=24
Pc=(24*3)+9pierwiastkówz3

tak wyjdzie jeżeli pisząc "ramiona mają długość 9" miałeś na myśli,że to 9 to długość ramienia ściany bocznej ostrosłupa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:05:43+01:00
OPIS SUPER!

h podstawy=a√3:2=6√3:2=3√3
⅔h=⅔×3√3=2√3

H² bryły=9²-(2√3)²
H²=81-12
H²=69
H=√69

POLE PODSTAWY=a²√3:4=6²√3:4=9√3

V=⅓×9√3×√69=3√207=9√23j.³
h ściany:
h²=9²-3²
h²=81-9
h=√72=6√2
pole=9√3+3×½ah=9√3+³/₂×6×6√2=9√3+54√2=9(√3+6√2)j.²

1 4 1