Nie mogę poradzić sobie z tym zadaniem. Pomożecie?? Pliss

Duże jabłko ma średnicę 10 cm. Przy obieraniu zdejmujemy skórkę o grubości 1 mm. Oblicz jaką część objętości jabłka stanowi zdjęta skórka, przyjmując , że jabłko jest kulą.



2

Odpowiedzi

2009-10-13T18:23:03+02:00
Zdjęta skórka stanowi 1/100 jabłka
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T18:24:29+02:00
Skoro ściągamy skórke o grubości 1mm to jabłko obrane będzie kulą o srednicy 9,98 cm. Z tego wynika, ze promien jabła przed obranie = 5cm... a po obraniu 4,99cm
liczymy objętosci 2ch jabłęk i zwyczajnie odejumjemy
4/3 PI 5^3 - 4/3 PI 4,99^3 = 4/3 PI * (125 - 124,25) = 4/3 PI * 0,75 - taką czesc stanowi skórka