Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:54:47+01:00
Zakwaszenie gleby jest to b.duze skazenie gleby substancjami o kwasnym pH (najczesciej sa to kwasy lub pochodne).
polega to np na gubieniu igieł w lasach iglastych
wyrzucanie zuzytych akumulatorow itp
5 4 5
2010-02-16T20:55:41+01:00
ZAKWASZENIE GLEBY (główne przyczyny powstawania)
kwaśne opady
rozkład substancji organicznych w glebie
hydroliza soli,
kwasy organiczne i nieorganiczne stanowiace produkt odzywiania roślin(np. wydzieliny korzeniowe),
niewlasciwe nawozenie,
nadmierne stosowanie srodkow ochrony roslin
obnizanie poziomu wod gruntowych
w przyrodzie nic nie jest proste, moim zdaniem wszystkie te czynniki mają wpływ na degradację gleby, a zakwaszenie jej jest tylko jednym z czynników degradacji, wszelkie tego typu podziały są moim zdaniem sztuczne

licze na najj
6 2 6