Na ciasto potrzeba:
2/3 funta przesianej mąki
1/4 funta cukru
2/5 funta masła
1 funt masy orzechowej
4/9 funta konfitur
3 żółtka,ale nie mniej niż 1/20 funta
Oblicz ile kilogramów ważą wszystkie produkty wiedząc że
1 funt=400g.


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:15:17+01:00
Mąka = 800/3 ≈ 267g
cukier = 400/4 = 100g
masło = 800/5 = 160g
mas orzechowa = 400 g
konfitura = 1600/9 ≈ 178
3 żółtka = 400/20 = 20

wszystkie produkty = 1,125 kg = 1⅛ kg
2010-02-16T21:15:38+01:00
⅔ +¼+⅖+1+⁴/₉+¹/₂₀=⁵⁰⁶/₁₈₀=2⁷³/₉₀funta

1funt=400g, czyli 2⁷³/₉₀ funta=400×2⁷³/₉₀= około 1124,44gramy
1kg=1000g
1124,44g=1,12kg
odp. produkty ważą około 1,12kg
2010-02-16T21:20:30+01:00
Na ciasto potrzeba:
2/3 funta przesianej mąki
1/4 funta cukru
2/5 funta masła
1 funt masy orzechowej
4/9 funta konfitur
3 żółtka,ale nie mniej niż 1/20 funta
Oblicz ile kilogramów ważą wszystkie produkty wiedząc że
1 funt=400g

2/3+1/4+2/5+1+4/9+1/20=120/180+45/180+72/180+180/180+80/180+9/180=506/180=2 i 73/90= 2,81 funta

2,81*0,4= 1,124 kg