Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:16:42+01:00
Ptaki posiadają worki przy płucach.
W płucach i workach ptaków ciągle jest czyste powietrze. Ptak bierze wdech. Płuca i worki się napełniają. Przy wydechu z płuc dwutlenek węgla 'ucieka' a na jego miejsce z worków ląduje czyste powietrze. Następnie znów wdech ... :)Dlatego u ptaków zaobserwowano większa wydolność płuc :)... woreczki jedne ^^ Tak to działa

Własnymi słowami, naj info, naj może ^^?
10 3 10
2010-02-16T21:19:01+01:00
Ptaki mają oprócz płuc worki powietrzne.
Podczas wdechu powietrze dociera do płuc i tych worków. U człowieka podczas wydechu nie następuje wymiana gazowa, a u ptaków podczas wydechu powietrze z tych worków przemieszcza się do płuc. Dzięki tym workom ptaki otrzymują dużą ilość tlenu do lotu. Czyli podwójna wentylacja jest to wymiana gazowa także podczas wydechu dzięki zastosowaniu worków powietrznych.
Liczę na naj.
Pozdro
13 4 13
2010-02-16T21:19:55+01:00
W układzie oddechowym - przepływowym płucom towarzyszą usprawniające wentylację worki powietrzne (mechanizm podwójnego oddychania).W czasie wdechu powietrze dostaje się do płuc i do tylnych worków powietrznych. Przy wydechu zużyte powietrze z płuc przedostaje się do worków przednich, a z nich do oskrzeli. Natomiast bogate w tlen powietrze z worków tylnych przepływa przez płuca, w których po raz drugi zachodzi wymiana gazowa. Podwójne oddychanie ma na celu zwiększenie wydajności oddychania, szczególnie podczas lotu.

Zasada podwójnej wentylacji i Podwójne oddychanie to to samo zjawisko.
15 4 15