Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Bilet normalny kosztuje 8 zł, a ulgowy 5 zł. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy, a ile bilet normalny.
Zadanie tekstowe z układów równań

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:20:24+01:00
X - liczba osób które kupiła bilet ulgowy
y - liczba osób które kupiła bilet normalny


x + y = 420 /*-5
5x + 8y =2640

-5x - 5y = -2100
5x + 8y = 2640

3y= 540/ :3
y = 180

x + y = 420
x + 180 = 420
x = 420 - 180
x = 240


Odp. Na film zakupiono 240 biletów ulgowych i 180 biletów normalnych

Mam nadzieję ,że pomogłam xD
Pozdrawiam^^
.! =)
2010-02-16T21:22:44+01:00
X- ilość biletów po 8zł 420-240=180
y- ilość biletów po 5zł 240

x+y=420 /*8
8x+5y=2640

8x+8y=3360
8x+5y=2640

3y=3360-2640
3y=720
y=240



DASZ NAJJ??
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T21:27:37+01:00
X- ilość sprzedanych biletów ulgowych
y- ilość biletów normalnych

x+y= 420
5x+ 8y= 2640

x= 420 - y
5( 420 - y) + 8y= 2640
2100 - 5y + 8y = 2640
3y= 540 ||: 3
y= 180
x= 420-180
x= 240
odp. 240 widzów kupiło bilet ulgowy, a bilet normalny 180 widzów.