Odpowiedzi

2010-02-16T21:29:15+01:00
Wzor na pole kola:

P= πr²
a)
81π = π r²/ :π
81=r²
r=√81
r= 9
wzor na obwod kola:

L= 2πr
L = 2 × 9 π = 18 π
L = 18π mm


no i reszta tak samo leci...
b)
P= 0,49π cm²
r= 0,7 cm
L= 2 × 0,7 π = 1,4 π
c)

P= 16 / 25π dm²
r= ⅘ dm
L= 2 × ⅘ π = ⁸/₅ = 1 ⅗ π

d)
P=36 km²
r= 6 km
L= 2 × 6π = 12π
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:31:20+01:00
A) 81π mm^= π r ^
r=9mm
Ob.= 2 π r
Ob.= 18 π mm

b) 0,49 π cm^
r=0,7cm
Ob.= 2 π r
Ob. = 1,4 π cm

c) 16/25 π dm^
r=4/5 dm
Ob.=2πr
Ob.=32/25π dm

d)36 π km^
r=6km
Ob.= 2πr
Ob.= 12π km

Liczę na naj :)