Odpowiedzi

2010-02-16T21:26:56+01:00
30g subst-----70g H2O
xg---------100g
x=42,9g

rozpuszczalnosc tej soli wynosi 42,9g
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:27:48+01:00
30% - czyli w 100g roztworu jest 30g CuSO₄ czyli
na 70 g H₂O przypada 30g CuSO₄ to
na100 g H₂O przypada x g CuSO₄

70x=30*100
x=300/7
x=42,86 - taka jest rozpuszczalność
4 3 4
2010-02-16T22:49:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
30g soli----70g wody(100g roztworu-30g soli)
xg soli-----100g wody
x=30*100/70
x=42,8g CuSO4

Rozpuszczalność CuSO4 w 100g wody wynosi 42,8g
4 3 4