Kierowca wyruszyl z gdanska o godzinie 6.15 i dotarl do warszawy o 10.30. przejechal w tym czasie 360 km. wracajac z warszawy jechal o pol godziny dluzej. w ktora strone jechal z wieksza predkoscia i o ile wieksza?


PS. Proszę o szybką odpowiedź. Za najlepszą dam najlepszą xD

2

Odpowiedzi

2010-02-16T21:27:16+01:00
Pomiędzy 10³⁰ a 6¹⁵ minęło 4 godziny i 15 min
t=4,25 h nasz czas potrzebny na pokonanie trasy do Warszawy
s= 360 km - droga
s=v*t
v=s/t wzór na prędkość

v=360/ 4,25 = 84,7 km/h


Wracając z Warszawy jechał o pół godziny dłużej

t=4,25 h + 0,5 h = 4,75 h nasz czas potrzebny na pokonanie trasy z Warszawy
s= 360 km - droga
s=v*t
v=s/t wzór na prędkość

v=360/ 4,75 = 75,8 km/h

84,7 km/h - 75,8 km/h= 8,9 km/h
do Warszawy jechał z wiekszą prędkością o około 8,9 km/h


Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
Pozdrawiam ^^xD
dzięks
:)
pomiędzy 10³⁰ a 6¹⁵ minęło 4 godziny i 15 min
t=4,25 h nasz czas potrzebny na pokonanie trasy do Warszawy
s= 360 km - droga
s=v*t
v=s/t wzór na prędkość

v=360/ 4,25 = 84,7 km/h

Wracając z Warszawy jechał o pół godziny dłużej

t=4,25 h + 0,5 h = 4,75 h nasz czas potrzebny na pokonanie trasy z Warszawy
s= 360 km - droga
s=v*t
v=s/t wzór na prędkość

v=360/ 4,75 = 75,8 km/h

84,7 km/h - 75,8 km/h= 8,9 km/h
do Warszawy jechał z wiekszą prędkością o około 8,9 km/h

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
Pozdrawiam ^^xD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:30:12+01:00
Czas podróży = 4h15min
odległość = 360km
360km/4h15min = ok. 85km/h

czas podróży z wa-wy = 4h 45min
360/4h45min = ok. 76km/h

Odp: Jechał szybciej do warszawy, o ok 9km/h.