Np. 1/2 to ułamek jedna druga żeby nie było nieporozumień xD

1) 1/2 x (-1/3) =
2) -2/3 x (-3/4 =
3) 5/12 x (- 12/5) =
4) -5 x 2/5 =
5) -1/2 x (-8) =
6) -7/9 x (-2/6) x (-1) =
7) -1/2 : (-1/2) =
8) -2 : (-1/4) =
9) -2/5 : 2/7 =
10) -3/8 : (-2/3) =
11) 3 7/3 : (-5/6) : (-2) =
12) -5/6 x (-1 1/2) x 2/5 =
13) -2 1/2 : (-1 1/4) x (-3/7) =
14) -13 x (-10) =

pomóżcie proszę

3

Odpowiedzi

2010-02-16T21:37:06+01:00
1) 1/2 x (-1/3) = -1/6
2) -2/3 x (-3/4 =6/12 = 1/2
3) 5/12 x (- 12/5) =-60/60 = -1
4) -5 x 2/5 =-12.5
5) -1/2 x (-8) =4
6) -7/9 x (-2/6) x (-1) =-14/54
7) -1/2 : (-1/2) =1
8) -2 : (-1/4) =8
9) -2/5 : 2/7 =-35
10) -3/8 : (-2/3) =9/4
11) 3 7/3 : (-5/6) : (-2) =74/5
12) -5/6 x (-1 1/2) x 2/5 =15/12x2/5=30/30 = 1
13) -2 1/2 : (-1 1/4) x (-3/7) = 1 * -3/7 = - 3 /7
14) -13 x (-10) =130
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:40:56+01:00
1.-1/6
2.1/2
3.-1
4.-2
5.4
6.-7/27
7.1
8.8
9.-7/5
10.9/16
11.16/5
12.11/6
13.-6/7
14.130
2010-02-16T21:43:31+01:00
1) 1/2 x (-1/3) = -1/6
2) -2/3 x (-3/4 =6/12 = 1/2
3) 5/12 x (- 12/5) =-60/60 = -1
4) -5 x 2/5 = -10/5 = -2
5) -1/2 x (-8) = 8/4 = 4
6) -7/9 x (-2/6) x (-1) = -14/54 = -7/27
7) -1/2 : (-1/2) = 2/2 = 1
8) -2 : (-1/4) = 8
9) -2/5 : 2/7 = -14/10 = -1,4
10) -3/8 : (-2/3) =9/16
11) 3 7/3 : (-5/6) : (-2) =96/15 : -2 = 96/30 = 3,2
12) -5/6 x (-1 1/2) x 2/5 = 30/60 = 1/2
13) -2 1/2 : (-1 1/4) x (-3/7) = -21/70 = 3/10 = 0,3
14) -13 x (-10) = 130