Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:36:01+01:00
Ania wybrała pewną liczbę, po czym zsumowała połowę, jedną czwartą i jedną ósmą tej liczby. Otrzymała 21. Jaka to liczba?

x- szukana liczba

(1/2)x+(1/4)x+(1/8)x=21 mnożymy obustronnie przez 8
4x+2x+x=168
7x=168 /:7
x=24
1 5 1
2010-02-16T21:36:20+01:00
1/2 + 1/4 + 1/8 = 21
4/8 + 2/8 + 1/8 = 21
7/8 = 21
1/8=3
8/8=1/1=24
1 5 1
2010-02-16T21:37:46+01:00
1/2= 4/8
1/4=2/8
1/8

x- pewna liczba
4/8x + 2/8x + 1/8x = 21
7/8x = 21 /*8
7x=168 /7
x=24

Odp: ta liczba to 24.


Dasz najj??
1 5 1