Odpowiedzi

2009-10-13T18:44:18+02:00
Żelazo- kowalne, kruche, wysokoka temreratuja topninia.
miedź - metaliczny połysk,gęstość zmienia się w szerokich granicach,DOBRZE PRZEWODZI PRĄD
sód-tworzy głaDKĄ POWIERZCHNIĘ W CIALE STAŁYM, DOBRZE PRZEWODZI CIEPŁO, jest bezwonne
2009-10-13T18:48:13+02:00
Żelazo- bardzo popularny metal. Samo w sobie żelazo jest bardzo kowalne, lecz dość podatne na korozję, dlatego częściej występuje w formie stali- stopu żelaza i niewielkich ilości węgla. Materiał budowlany, do produkcji prętów zbrojeniowych, ogrodzeń, a także surowiec do produkcji narzędzi.

Glin- bardziej znany jako aluminium. Alternatywa dla żelaza, gdyż jest lżejszy, odporniejszy na korozję i ma lepsze właściwości przewodzące prąd, co czyni go materiałem na budowę sieci energetycznych, a także np. kadłubów łodzi. Jest jednak bardziej kruchy

Miedź- metal półszlachetny, mało podatny na korozję, bardzo giętki, o bardzo dobrych właściwościach przewodnika, lecz droższy od glinu, dlatego stosuje się ją do budowy domowych instalacji elektrycznych.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:44:43+02:00
Złoto - wykorzystywany w jubilerstwie i do wyrobu monet
Sód - w przemyśle chemicznym do wytwarzania nadtlenku i cyjanku sodu
Magnez - środki impregnujące,
Wolfram - wykorzystywany jest przede wszystkim w przemyśle elektrycznym jako podstawowy budulec drutów żarzących w piecach elektrycznych, kontaktach i żarówkach
Glin - pełni największą rolę ze wszystkich metali, używany jest w technice kriogenicznej
4 4 4