Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:43:59+01:00
Prawo i Sprawiedliwość (PiS) – polska partia polityczna zarejestrowana sądownie 13 czerwca 2001 (pierwszy komitet lokalny PiS powstał już 22 marca 2001), założona na fali popularności uzyskanej przez Lecha Kaczyńskiego podczas pełnienia przez niego funkcji ministra sprawiedliwości (od czerwca 2000 do lipca 2001). Działacze PiS starszej generacji wywodzą się w większości ze środowisk dawnej AWS (PC, SKL i ZChN) oraz ROP.

Prezes: Jarosław Kaczyński (były prezes Rady Ministrów)

Założył: Lech Kaczyński

Pozdrawiam Kinga;]
13 2 13
2010-02-16T21:56:33+01:00
* Platforma Obywatelska (PO) - 205 posłów, zarejestrowana 5 marca 2002, założona przez Andrzeja Olechowskiego, Macieja Płażyńskiego z AWS i Donalda Tuska z Unii Wolności.
Przewodniczący: Donald Tusk.

* Prawo i Sprawiedliwość (PiS) - 155 posłów, zarejestrowana 13 czerwca 2001, założona przez Lecha Kaczyńskiego.
Przewodniczący: Jarosław Kaczyński.

* Klub Poselski Lewica - 43 posłów, zarejestrowany 22 kwietnia 2008, założony przez ??
Przewodniczący: Grzegorz Napieralski.

* Polskie Stronnictwo Ludowe (PSL) - 31 posłów, zarejestrowana 5 maja 1990, założona przez m.in. Jakuba Bojko i Jana Stapińskiego.
Przewodniczący: Waldemar Pawlak.

* Koło Parlamentarne "Polska Plus" - 8 posłów, zarejestrowana
9 stycznia 2010, założone przez Jerzego Polaczka.
Lider: Jerzy Polaczek.

* Socjaldemokracja Polska - 4 posłów, zarejestrowana 26 marca 2004, założona przez część niezadowolonych z sytuacji we własnej partii działaczy Sojuszu Lewicy Demokratycznej, a także działaczy innych ugrupowań (głównie Unii Pracy).
Lider: Wojciech Filemonowicz.
14 3 14