( Musze to mieć na jutro bardzo potrzebne )

Sprawdź, czy poniższe kwadraty są kwadratami magicznymi.
_______________________________________________________
|W kwadracie magicznym sumy wyrazów w każdym wierszu,|
|w każdej kolumnie oraz na przekątnych są równe. |
|______________________________________________________|
a)_____________
| 6-a|5-3a|a+4 |
|----|-----|---- |
|a+3| 5-a |7-3a|
|----|-----|-----|
|6-3a| a+5| 4-a|
prosze o pomoc :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:46:36+01:00
Idziemy pionowo od lewej strony

6-a + a+3 + 6 - 3a=3a+15
5-3a +5-a +a+5 = -3a


już sie nie zgadza

odp. ten kwadrat nie jest magiczny

licze na naj:):):)
16 2 16
2010-02-16T21:49:58+01:00
Wiersz 1:
6-a+5-3a+a+4=15-3a
wiersz 2:
a+3+5-a+7-3a=15-3a
wiersz 3:
6-3a+ a+5+ 4-a=15-3a


kolumna1:
6-a+a+3+6-3a=15-3a
kolumna2:
5-3a+ 5-a +a+5=15-3a
kolumna3:
a+4+7-3a+4-a=15-3a

przekątna1:
6-a+5-a+4-a=15-3a
przekątna2:
a+4+5-a+6-3a=15-3a

wszystkie rozwiązania są identyczne zatem jest to magiczny kwadrat
9 4 9