Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:58:37+01:00
MgCO3+2HCl--->MgCl2+H2O+CO2

MMgCO3=84g/mol

84g----22,4dm3CO2
5g---x
x=1,33dm3

wydzieli sie 1,33dm3 CO2
1 5 1
2010-02-16T22:02:40+01:00
Witam
MgCO3 + 2HCl = MgCl2 + CO2 + H2O
..84g........................22,4dm3
.. 5g.........................x
-------------------------------------------
x = 5*22,4dm3/84 = 1,33dm3 CO2

..........................pozdrawiam
1 5 1