POMOCY !!!
okresl przypadek,rodzaj i liczbe przymiotnikow
1 czarodziejskich kufrach
2 siedmiomilowych butach
3 magicznym przedmiotom
4 waleczni bohaterowie
5 ogromnych niebezpieczenstw
6 dalekie podroze
7 cudowny swiat
8 ludzkiej fantazji
9 dlugie wieki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T22:13:24+01:00
1 czarodziejskich- msc l.mn r niemos
2siedmiomiowych - to samo co wyzej
3 magicznym - c l. mn r niem-os
4 waleczni - m l m r m-os
5 ogromnych - d l mn r niem-os
6 dalekie - m l mn r niem -os
7 cudowny - m l poj r m
8 ludzkiej -d l poj r z
9 dlugie - m l mn r niem-os

msc- miejscownik
l mn- liczba mnoga
niem -os = - rodzaj niemeskoosobowy
c- celownik
m - mianownik
r m-os - rodzaj meskoosobowy
d- dopełniacz
l poj- liczba pojedyncza
r m - rodzaj meski
r z - rodzaj zenski
3 3 3
2010-02-16T22:17:46+01:00
1. Miejscownik, r. niemęskoosobowy, l.mnoga
2. Miejscownik, r. niemęskoos. l. mnoga
3. Celownik, r. niemęskoos. l. mn.
4. Mianownik r. męskoos. l. mn.
5. Dopełniacz, r. niemęskoos. l.mn.
6. Mianownik lub biernik r. niemęsokoos. l.mn.
7. Mianownik lub biernik , r. męski l.poj.
8. Dopełniacz, r. żeński, l. poj.
9. Mianownik lub biernik r. niemęskoos., l.mn.

Tam gdzie jest biernik lub mianownik, nie da się tego wywnioskować czy to to, czy to drugie. Da się tylko w zdaniach, z kontekstu.

Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam :>
3 5 3