Zad.1Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego liczbę składającą się z a setek, b dziesiątek i 4 jedności.

Zad.2 W pewnym sklepie wszystkie ceny podwyższono o 10 %. Uzasadnij, że łączna kwota jaką trzeba
zapłacić za chleb, mleko i serek również zwiększy się o 10 %

Zad.3 Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego liczbę składającą się z 5 setek, a dziesiątek i b
jedności.

Zad. 4 W pewnym sklepie wszystkie ceny podwyższono o 10 %. Uzasadnij, że łączna kwota jaką trzeba
zapłacić za chleb, mleko i serek również zwiększy się o 10 %.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T23:09:29+01:00
Zad. 2, tudzież 4 (gdyż to to samo zadanie):
Ceny przed podwyżką:
c - cena chleba
m - cena mleka
s - cena serka

Ceny po podwyżce:
1,1c - cena chleba
1,1m - cena mleka
1,1s - cena serka

Przed podwyżką za wszystko trzeba było zapłacić: (c + m + s)
Po podwyżce: 1,1c + 1,1m + 1,1s = 1,1 (c + m + s)
A [1,1 (c + m + s)] jest większe od (c + m + s) właśnie o 10%.
No i już uzasadnione ;-)
Zad. 1
a - liczba setek
b - liczba dziesiątek

Ta liczba to: (100a + 10b + 4).
Zad. 3
a - liczba dziesiątek
b - liczba jedności

Ta liczba to: (500 + 10a + b).
2010-02-16T23:19:37+01:00
Zad. 1
100a+10b+4

Zad. 2
Cena chleba - c
Cena mleka - m
Cena serka - s

Łączna cena przed obniżką:
c+m+s

Łączna cena po podwyżce:
110%*c+110%*m+110%*s= 110%(c+m+s)= 110/100*(c+m+s)= =1,1(c+m+s)

Z tego wynika, że cena całości zwiększa się o 10%.

Zad. 3
500+10a+b