Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T23:20:17+01:00
Nie rozumiem jak obliczyć Pole całkowite Sześcianu i prostopadłościanu. mógłby ktos wstawić przykład i opisać jak to zrobic?

Pole całkowite sześcianu składa sie 6 kwadratów czyli 6*pole kwadratu 6a²

Zad,Oblicz Pc sześcianu o krawędzi 9dm.
Pc=6*9*9=486dm²


Natomiast pole prostopadłościanu liczy się z wzoru
P=2ab + 2bc + 2ca

a, b, c - krawędzi

Zad pole prostopadłościanu o bokach 3cm x 5cm x8cm

P= 2*3*5 + 2*5*8 + 2*3*8
P= 30 +80 + 48
P= 158cm²

Pole całkowite prostopadłocianu to
Pc=Pb+2Pp
czyli Pp-pole podstaw czyli 2*a² gdy w podstawie kwadrat
H-wysokość prostopadłościanu
Pb-pole pow bocznej
Pb=4*a*H


26 3 26
2010-02-16T23:22:12+01:00
Pole całkowite sześcianu liczymy z wzoru P=6a² , 6 dlatego że jest tyle ścian a a² bo to wzór na kwadrat

np. pole sześcianu o krawędzi 6cm

P=6×6²
P=6×36
P= 216cm²

Natomiast pole prostopadłościanu liczy się z wzoru
P=2ab + 2bc + 2ca

a , b i c to nazwy krawędzi

np. pole prostopadłościanu o bokach 3cm (a) , 4cm (b) i 5cm (c)

P= 2*3*4 + 2*4*5 + 2*5*3
P= 24 + 40 + 30
P= 94cm²
21 4 21
2010-02-16T23:33:08+01:00
Pole sześcianu liczy się ze wzoro
P=6a^
^-do kwadratu
a^ to wzór na pole kwadratu a sześcian składa się z 6 takich samych kwadratów więc stąd 6a^

pole sześcianu o krawędzi 2 cm
P=6*2*2=24cm2

Objętość sześcianu oblicza się ze wzoru
V=a3 (do sześcianu)

tak jak w prostopadłościanie jest a*b*c (długośc * szerokosc * wysokosc) tak tu jest a*a*a czyli a3 poniewaz każda krawedz w szescianie jest taka sama.

Objetosc szescianu o krawedzi 2cm
V=a3=2*2*2=8cm3

Mam nadzieję że pomogłam :) liczę na naaj :)
18 3 18