Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T08:26:29+01:00
Dane:
waluta
Szukane:
x-. ile to było dolarów ,
Rozwiązanie:
4% = 171,2
100% = x
x= 17120:4
x=4280
Odp:Było 4280 dolarów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T08:27:14+01:00
X - kwota początkowa

Sposób I:
Układamy proporcję:
x - 100%
171,2 - 4%

x *4 = 100 * 171,2
x = 25 * 171,2
x = 4280

Sposób II:
Układamy równanie:
4% * x = 171,2
0,04x = 171,2 |:0,04
x = 4280

Odp. Do banku wpłacono 4280 USD.