Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T08:38:47+01:00
Traktat lizboński - umowa międzynarodowa zakładająca m.in. reformę instytucji Unii Europejskiej, podpisana 13 grudnia 2007 roku w Lizbonie.Najważniejsze decyzje podjęte na szczycie i zawarte w traktacie to:
* zmniejszenie liczby komisarzy do 18 (mimo, że jest 27 państw członkowskich)
* zwiększenie liczby eurodeputowanych dla Włoch
* decyzje unijne od 2014 będą podejmowane za pomocą tzw. podwójnej większości, zamiast zgody wszystkich państw członkowskich
* od 2009 Parlament Europejski będzie miał 750 członków (poprzednio 785)
* przyznanie Polsce stałego rzecznika generalnego w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości
* wprowadzenie stanowiska wysokiego przedstawiciela Unii ds. zagranicznych i polityki bezpieczeństwa
* wprowadzenie stanowiska Przewodniczącego Rady Europejskiej
* „Karta Praw Podstawowych”


Traktat z Schengen - został zawarty w czerwcu 1985r. w Luksemburgu. Dotyczy on porozumienia odnośnie stopniowego znoszenia kontroli granicznych osób, niezależnie, chociaż w nawiązaniu do traktatów wspólnotowych, w celu ułatwienia transportu i przepływu towarów. Członkami są 24 państwa w tym Polska od 21 grudnia 2007r.
2 3 2
2010-02-17T11:31:21+01:00
Traktat lizboński - umowa międzynarodowa zakładająca m.in. reformę instytucji Unii Europejskiej, podpisana 13 grudnia 2007 roku w Lizbonie.

Traktat z Schengen - został zawarty w czerwcu 1985r. w Luksemburgu. Dotyczy on porozumienia odnośnie stopniowego znoszenia kontroli granicznych osób.
2 3 2