Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T09:21:31+01:00
Maksymalna wartościowość tlenu w tlenkach to 2

Przykład:
MgO tlenek magnezu (tlenek metalu)
N2O5 tlenek azotu(V) (tlenek niemetalu)
2010-02-17T09:37:30+01:00
Tlen ma tylko jedną wartościowość + II
Tlenki to związki tlenu z innymi pierwiastkami.
Podział tlenków
-ze względu na rodzaj pierwiastka
tlenki metali
CaO, CuO, Fe2O3, HgO
tlenki niemetali
NO2, CO2, SO2, N2O5
-ze względu na zachowanie wobec wody
zasadowe Na2O, CaO
kwasowe Co2, SO3
obojętne CO, NO

Gazami szlachetnymi (helowcami) nazywa się pierwiastki: hel, neon, argon, krypton, ksenon, radon. Pierwiastki te są niemal całkowicie niereaktywne i pierwsze dwa z nich nie tworzą żadnych związków chemicznych.