Cześć:}!!
Rozwiąż takie zadania napisz obliczenie:

1.W bajce o rycerzach za srebrnego denara można kupić 2 konie.
Za złotego denara można kupić 7 razy więcej koni.Ile koni można kupić za 5 złotych denarów?

Obliczenia:

Ile koni można kupić za 9 zło0tych denarów??

Obliczenie:

2.Od iloczynu liczb 328 i 3 odejmij ich różnicę.

3.Jaką cyfrę należy wstawić w okienka,aby po obu stronach znaku = były równe liczby??
8 razy 8.....=......88

3

Odpowiedzi

2010-02-17T09:08:57+01:00
1 srebrny denar-2 konie
1 złoty denar 7 razy więcej=2*7=14 koni za złotego denara
5 złotych denarów*14=70
odp.za 5 złotych denarów można kupić 70 koni

9 złotych denarów *14=126 koni
odp. za 9 złotych denarów można kupić 126 koni

328*3-(328-3)=984-325=659

8 razy..86..=..688
trzeba wstawić cyfrę 6
1 5 1
2010-02-17T09:11:52+01:00
1.
1 srebrny denar=2konie
1 złoty denar=2 konie *7=14koni
5 złotych denarów=14koni*5=70koni

Odp.:Za pięć złotych denarów można kupić 70 koni.


9 złotych denarów=14koni*9=126koni

Odp.:Za 9 złotych denarów można kupić 126 koni.

2.
328*3-(328-3)=984-325=659

3.
8razy86=688
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T09:14:06+01:00
Zadanie 1

2*7=14
14*5=70 -liczba koni za 5 zlotych denarów
14*9= 126 - liczba koni za 9 złotych denarów

zadanie 2

328*3= 984
984-(328+3)= 659

zadanie 3
trzeba wstawic liczbe 6 ;*
10 3 10