Doświadczenie :
1.wydrąż nożem otwór w marchwi o głębokości około 4cm.
2.wsyp do niego łyżeczkę soli.
3.ustaw marchew w pozycji pionowej i pozostaw na trzy godziny.
4.sprawdz jakie zmiany zaszły w korzeniu marchwi.
5.wypłucz wnętrze marchwi wodą.
6.włóż marchew do słoika z wodą.
7.sprawdz jakie zmiany zaszły w marchwi po kolejnych trzech
godzinach.

Proszę o napisanie w formie wypracowania ;)
potrzebne na jutro :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T09:23:52+01:00
W WYPRAcowaniu nie wiem jak to napisać ale wiem co wyszlo z tego doświadczenia.
Po pierwszech trzech godzinach marchewka zrobiła się taka miękka a po wypłukaniu i nasępnych trzech godzinach ona zrobiła się spowrotem twarda.

A w wypracowaniu niestety nie wiem jak to zrobiĆ. tylko wiem co wyszlo bo też robiłam to doświadczenie. :)
3 3 3
2010-02-17T12:07:06+01:00
Marchew będzie dążyć do wyrównania stężeń więc w wodzie z solą nastąpi wchłonięcie się wody do marchewki a w słodkiej marchewka wydali wodę na zewnątrz
3 3 3