Zależy mi na rozwiniętych działaniach . : - )
z góry Dziękuje .
Działania na liczbach dodatnich i ujemnych.
a)-7 i cztery dziewiąte - 2 jedna szósta = ??
b)3¼ - 8⅚ = ??
c) -2⅗ + 7 i jedna trzecia = ??
d)-3,12 - 6,1=??
e)-7,2 +12,36 = ??
f)6,4 - 10,25 = ??
g)-3 i jedna siódma -1,2 =??

zadanie , 2 .
a)-5,65 +(-2,08)-1,35 = ??
b)6,51 +(-2,775)-11,125 = ??
c) - dziesięć dziewiątych +(- ⅙) + 9¾ - (-13,002) = ??
d) -9,3 - (-12 i jedna piąta) - (72,8 - (-(13,002))
.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:27:47+02:00
A)-7 i cztery dziewiąte - 2 jedna szósta = -67/9 -13/6=
=-134/18-39/18=173/18=9i11/18
b)3¼ - 8⅚ = 39/12 - 96/12= - 57/12=4i3/4
c) -2⅗ + 7 i jedna trzecia = -39/15 + 110/15 =- 71/15=4 i 11/15
d)-3,12 - 6,1=-9,22
e)-7,2 +12,36 = 5,16
f)6,4 - 10,25 = -3,85
g)-3 i jedna siódma -1,2 =-22/7 - 12/10=-220/70- 77/70=-297/70=
=4i17/70

zadanie , 2 .
a)-5,65 +(-2,08)-1,35 = 9,08
b)6,51 +(-2,775)-11,125 = -7,39
c) - dziesięć dziewiątych +(- ⅙) + 9¾ - (-13,002) =305/36 + 13002/1000=305000/36000 + 468072/36000=773072/36000=21i17072/36000
d) -9,3 - (-12 i jedna piąta) - (72,8 - (-(13,002))=2,9-85,802=82,902
1 5 1
2009-10-13T19:33:26+02:00
A) -7 8/18 - 2 3/18= - 9 11/18
b)39/12 - 106/12= - 67/12=-3 1/12
c)- 1 2/3
d)- 9,22
e)-165/25 + 300/25= 5 2/5
f)-3,85
zad2
a) -5,65-2,08-1,35=-9,08
b)6,51-2,775-11,125=- 7,36
c)
2009-10-13T19:38:07+02:00
1a) -7 4/9 - 2 1/6= -716/36-2 6/36= -9 10/36
b) 31/4 - 8 5/6=3 3/12 - 8 10/12=2 15/12-8 10/12= -6 5/12
c) -2 3/5+7 1/3= -2 9/15+ 7 5/15= 5 14/15
d) -3,12-6,1=-9,22
e)-7,2+12,36=5,16
f) 6,4-10,25=3,85
g) -3 1/7-1,2= -3 1/7-1 2/10= -3 10/70-1 14/70=-2 80/70-1 14/70= -3 66/70= -3 33/35
2a) -5,65+(-2,08)-1,35=-7,73-1,35=9,08
b)6,51+(-2,775)-11,125=3,735-11,125=-7,39
c) -9/10+(-1/6)+9 3/4-(-13,002)=-7/30+(-5/30)+9 3/4+13,002= -32/30+9 3/4+13,002=-64/60+9 45/60+13,002= 9 19/60+13,002=9 19/60+13 2/1000= 9 1900/6000+13 12/6000=22 1912/6000=25 186/6000
d)-9,3-(-12 1/5)-(72,8-(13,002))= -9,3+12,2-72,8+13,002= 2,9-72,8+13,002= -69,9
13,002=-56,898