Odpowiedzi

2010-02-17T10:00:12+01:00
Witaj
c=5, x-krótszy bok, y=2x - dłuższy bok,
szukane: obw
x,y są przyprostokątnymi, a c - przeciwprostokątną
x2 + y2 = c2 = 25
y = 2x
-----------------------
4x2 + x2 = 25
5x2 = 25
x = V5 /pierw. z 5 /
y = 2V5
obw = 2[x + y] = 2[V5 + 2V5] = 6V5

..............pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T10:11:42+01:00
A-jeden bok
2a-drugi bok
twierdzenie pitagorasa
a²+b²=c²
c-przeciwprostokątna-przekatna prostokąta=5cm
a²+(2a)²=5²
a²+4a²=25
5a²=25/:5
a²=5
a=√5

obwód
ob.=2*√5+2*2√5
ob.=2*√5+4√5
ob=6√5
odp.obwód prostokąta wynosi 6√5