Z sześcianów o krawędzi długości 1 dm zbudowano prostopadłościan o wymiarach:
a) 6 dm, 4 dm, 1 dm
b) 2 dm, 2 dm, 5dm
Oblicz ile sześcianów wykorzystano w każdym z przypadków

Proszę o szybką odpowiedź i dobrą.
To zadanie na dzisiaj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T10:51:27+01:00
V=1dmx1dmx1dm=1dm³
a) V=6dmx4dmx1dm=24dm³
24dm³:1dm³=24
b) V= 2dmx2dmx5dm=20dm³
20dm³:1dm³=20
Odp.: W pierwszym przypadku wykorzystano 24 sześciany, a w drugim 20 sześcianów.

Liczę na naj!.:***
2 5 2
2010-02-17T10:53:25+01:00
Do zbudowania 1 użyto 24 sześciany bo podstawa 6dm*4 dm=24 i wysokość 1
2)1 warstwa 5 *2 =10
2 warstwa 5 *2=10 razem 10+10=20