Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T11:16:56+01:00
X=pierwsza liczba
y=druga liczba

x:y=⁴/₃
3x=4y
x=4y:3

x=⁴/₃y
x-y=23

x=23+y

(23+y):y=4:3
4y=3(23+y)
4y=69+3y
4y-3y=69
y=69

x=23+y=23+69=92

odp. te liczby to 92 i 69
3 2 3
2010-02-17T11:22:00+01:00
X-jedna liczba
y-druga liczba

iloraz
x:y=4/3
różnica
x-y=23

x:y=4/3
x=4/3*y

x-y=23
4/3y-y=23
1/3y=23/:1/3
y=23/1*3/1
y=69/1
y=69

x-y=23
x-69=23
x=23+69
x=92
odp.jedna liczba to 92,a druga 69
2 4 2