Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T11:18:23+01:00
1. pierwszą liczbą dwucyfrową podzielna przez 2 jest 10,
2. Ostatnią liczba dwucyfrową podzielną przez 2 jest 98
3. Pomiędzy 98 a 10 jest ich: 98-10 = 88
4. Wśród 88 podzielnych przez 2 jest: 88:2 = 44

Z wzoru na sumę ciągu arytmetycznego:

Sn=(a1+an ) *n
S44 = (10+98)*44 = 4752

Odp.: Suma liczb dwucyfrowych wynosi 4752.

Pozdrawiam ^^
xD
1 1 1
2010-02-17T11:26:39+01:00
Powstaje nam ciąg arytmetyczny. najwieksza dwucyfrowa podzielna przez 2 to 98.
najmniejsza to 10.
a₁=10
an=98
r=2
Korzystam ze wzoru na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego, aby wiedzieć ile jest wyrazów ciągu
an=a₁+(n-1)r
an=10+(n-1)*2=98
2n-2=98-10
2n=88+2
2n=90 /:2
n=45
Korzystam ze wzoru na sumę n wyrazów ciągu arytmetycznego
Sn=(a₁+an)*n/2
S₄₅=(10+98)*45/2 = 108*45/2=54*45=2430
Odp.: Suma liczb dwucyfrowych podzielnych przez 2 wynosi 2430.
1 5 1