3. Aby obliczyć, ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez
liczbę o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2.

a) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego, ile przekątnych ma wielokąt o n bokach.

b) Oblicz, ile przekątnych ma trzydziestokąt.

4. Pięć lat temu Ania miała dwa razy mniej lat niż będzie miała za 5 lat. Ułóż równanie pozwalające
obliczyć obecny wiek Ani. Rozwiąż to równanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T11:43:28+01:00
Zadanie 3 .

Aby obliczyć ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2.
a) zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego, ile przekątnych ma wielokąt o n bokach
b) oblicz ile przekątnych ma trzydziestokąt.
Więc tak:
a) [n*(n-3)]/2
b) [30*(30-3)]/2
[30*27]/2
405 przekątnych

Zadanie 4.
x-obecny wiek Ani

2(x-5) = x+5
2x-10 = x+5
x = 15
Ania ma obecnie 15 lat

No i to byłoby na tyle ;D
Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
xD
Pozdrawiam ^^
25 4 25
2010-02-17T11:46:25+01:00
3. Aby obliczyć, ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez
liczbę o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2.


a) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego, ile przekątnych ma wielokąt o n bokach.
(n*(n-3)):2

b) Oblicz, ile przekątnych ma trzydziestokąt.
(30*(30-3)):2 = 405
4. Pięć lat temu Ania miała dwa razy mniej lat niż będzie miała za 5 lat. Ułóż równanie pozwalające
obliczyć obecny wiek Ani. Rozwiąż to równanie.
x-obecny wiek Ani
x-5-wiek ani 5 lat temu = 10
x+5-wiek Ani za 5 lat = 20

2(x-5)=x+5

2x-10=x+5
x=15

Odp. Ania ma teraz 15 lat
6 4 6
2010-02-17T11:48:13+01:00
Zad.1a]
n=ilośc boków
x=ilośc przekatnych

x=[n(n-3):2]

b]
n=30
x=[30(30-3):2]=30×27:2=405
ma 405 przekatnych
zad.2]x=wiek ani dziś
x-5=wiek ani 5 lat temu
x+5=wiek ani za 5 lat

2(x-5)=x+5
2x-10=x+5
2x-x=5+10
x=15
dziś ania ma 15 lat
3 5 3