Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T19:11:50+02:00
30+1320+550=1900
550/1900*100%=29%
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:28:34+02:00
W skarbonce:

3 dziesięciogroszówki (3*10gr)-->30
66 dwudziestogroszówek (66*20gr)-->1320
11 pięćdziesięciogroszówek (11*50gr)-->550

łącznie ma pieniędzy:
3*10+66*20+11*50=30+1320+550=1900gr (19zł)

1900gr -------->100%
550gr----------> x%

x=(550gr*100%)/1900gr
x≈29% (dokładniej 28,95%)


Odp. W skarbonce pięćdziesięciogroszówek było 29% całej kwoty.


((;
5 3 5