Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • nnb
  • Rozwiązujący
2010-02-17T12:09:56+01:00
Objętość sztabki:
30cm*10cm*10cm=3000 cm3

Masa sztabki:
3000 cm3 * 19,3g/cm3 = 57900 g
2010-02-17T12:42:55+01:00
[12:42]

Jaką masę ma sztabka złota w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 30cm,10cm,10cm, jeżeli gęstość złota wynosi 19,3g/cm³

d=19,3 g/cm3
V=30x10x10=3000 cm3

d=m/V -> m=d*V

m=19,3 g/cm3 x 3000cm3= 57900g