Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:08:22+01:00
Suma 40% pierwszej liczby i 20% drugiej wynosi 220 różnica 3/5 pierwszej liczby i 0,3 drugiej wynosi 150 jakie to liczby
x-pierwsza liczba
y-druga liczba
40%x+20%y=220 /x100
0,6x-0,3y=150 /x10

40x+20y=22000 / x3
*6x-3y=1500 / x 20

120x+60y=66000
120x-60y=30000

240x=96000 / :240
x=400
2400-3y=1500
900=3y
y=300

x=400
y=300
2010-02-17T12:13:34+01:00
0,4x+0,2y= 220/ *10
3/5x- 0,3y= 150/*10

4x+2y=2200
6x-3y= 1500

2y=2200-4x/:2
6x-3y= 1500

y=1100-2x
6x-3(1100-2x)= 1500

y=1100-2x
6x-3300+6x=1500

y=1100-2x
12x=4800/:12

y=1100-2x
x=400

y=1100=800
x=400

x=400
y=300
1 5 1
2010-02-17T12:16:08+01:00
40%x+20%y=220
3/5x-0,3=150

0,4x+0,2y=220 /*10
0,6x-0,3y=150 /*10

4x+2y=2200 /*3
6x-3y=1500 /*2

12x+6y=6600
12x-6y=3000

24x=9600 /:24
x=400

4x+2y=2200
4*400+2y=2200
2y=2200-1600
2y=600 /:2
y=300

x=400
y=300

Odp: Te liczby to 400 i 300.