Odpowiedzi

2010-02-17T12:24:29+01:00
Średnica to odcinek , który dzieli koło na dwie części ten odcinek przebiega przez środek kła , czyli jak masz okrąg o promieniu ( można powiedziec , że srednica składa się z dwóch promieni , czyli promień to połowa średnicy ) 3cm to musisz odmierzyc linijką 6 cm i narysowac koło . 6 cm to będzie średnica tego koła , a nam potrzebny jest promień czyli połowa srednicy to musisz wtedy to 6 : 2 to 3 .
I jak już wcześniej narysowałaś koło przez którego środek przebiega jego średnica ( odc. który ma 6 cm) to żeby było ci prosciej to zetrzyj jeden z tych odc. zostanie ci częśc co ma 3 cz to promień .I to samo w kole o średnicy 8cm tylko tyle , że rysujesz odcinek który ma 8cm i przebiega przez srodek koła (nie może wykraczac poza koło i musi miec 8 cm ) Może tak narysój odcinek , który ma 8 cm i potem narysuj tak koło żeby ten odc przebiegał przez jego środek dotykając ścian koła .

nie wiem czy z tego mojego tłumaczenia cos zrozumiałaś , ale mam nadzieje , że tak ;DDD
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:45:59+01:00
Masz w załączniku.

ps. MAm nadzieję, że się rozczytasz... hehe ;)
Liczę na naj
12 4 12