1.Kwota ubezpieczenia mieszkania stanowi 2% wartości mieszkania. Maciej ubezpieczył swoje mieszkanie warte 80 000 zł. Firma ubezpieczeniowa zastosowała dodatkową promocję dla stałych klientów i w efekcie Maciej zapłacił 1200 zł. Ile wynosiła kwota promocji?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:17:31+01:00
80000*2%=1600- tyle by zapłacił bez promocji

1600-1200= 400zł- tyle wyniosła kwota promocji
2010-02-17T12:18:07+01:00
80 000 zł-wartość mieszkania
0.02×80 000zł= 1600zł
1600zł-1200zł=400zł
Odp.: Dzięki promocji Maciek zaoszczędził 400zł
2010-02-17T12:19:54+01:00
1.Kwota ubezpieczenia mieszkania stanowi 2% wartości mieszkania. Maciej ubezpieczył swoje mieszkanie warte 80 000 zł. Firma ubezpieczeniowa zastosowała dodatkową promocję dla stałych klientów i w efekcie Maciej zapłacił 1200 zł. Ile wynosiła kwota promocji?
Obliczam podstawową kwotę ubezpieczenia
80000 -100%
x -2%
x=80000*2/100=1600zł
1600-100%
1200-x
x=1200*100/1600=75% zapłacił, czyli promocyjny upust stanowił 100%-75%=25%