Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:25:00+01:00
Różnica dwóch liczb wynosi 120 Jeżeli wziąć 20% pierwszej liczby to otrzyma się tyle ile wynosi 4/5 drugiej liczby znajdź te liczby
x-y=120
0,2x=4/5y
x=120+y
0,2(120+y)=0,8y
24+0,2y=0,8y
24=0,8y-0,2y
0,6y=24 /0,6
y=40
x=120+40
x=160
1 5 1
2010-02-17T12:29:51+01:00
X-y= 120
0,2x=4/5y

x=120+y
0,2(120+y)=4/5y

x=120-y
24+0,2y=4/5y

x=120+y
24=4/5y-1/5y

x=120+y
14=3/5y / *5/3

x=120+y
y=40

x=120+40
y=40

x=160
y=40
1 5 1
2010-02-17T12:31:58+01:00
X-y=120
0.2x=0.8y

x=120+y
0.2(120+y)=0.8y
24+0.2y=0.8y

0.2-0.8y=-24
-0.6=-24/(-0.6)
y=40

x=120+40
-----------------
x=160
y=40
1 5 1