Odpowiedzi

2010-02-17T12:32:32+01:00
Oktan C8H18
C:H
8*12u=1*18u
96u:18u
48:9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:33:42+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MC=12u
mH=1u
C8H18
mC : mH = 8*12 : 18*1
mC : mH = 96 : 18
mC : mH = 16 : 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T12:37:06+01:00
Oktan- C₈H₁₈
C= 12u(unit)
H =1 u(unit)

stosunek węgla do wodoru:
8*12u=96u
18*1u=18u

96u:18u=16:3
Odp stosunek masowy pierwiastkow w oktanie wynosi 16:3