Hej ;d
Bardzo proszę o rozwiązanie tego zadania ;)

Jeden z mebli w salonie to mały , okrągły stolik o średnicy 70cm. Obrus do przykrycia go jest tak dobrany , aby wystawał 10cm za obręb stolika z każdej strony. Ile trzeba koronki do obszycia tego obrusa i jaką on ma powierzchnię?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T12:42:40+01:00
Średnica=70cm, czyli r=35cm
r+10cm=35+10=45cm

2πr=2×3,14×45=282,6cm=2,826m
potrzeba 2,826m koronki do obszycia

powierzchnia obrusa=πr²=π×45²=2025cm²π(≈6358,5cm²)
2010-02-17T12:46:33+01:00
D=70
r=35+10cm
p=pir2
p=pi45 do 2
P=2025pi
P=6358.5cm2
Odp:Obrus ma powieszchnię ok 6358.5cm kw
2010-02-17T12:46:42+01:00
Obwód= 2*pi*r
Ps= 2*3,14*35=219,8

Obwód obrusu= 2*3,14*45=282,6cm
- tyle trzeba korolni do obszycia

Powierzchnia obrusu=
3,14*45^2= 3,14*2025=6358,5cm2