Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T13:15:05+01:00
1h:20min=60min:20min=3
12kmx3=36km
36km-30km=6km
Odp.: Prędkość rzeki wynosi 6km.

Liczę na naj!.:***
1 1 1
2010-02-17T13:15:19+01:00
20 min=1/3h
s=12km
t=1/3h

v=s:t
v=12km: 1/3h
v=36km/h

36km/h-30km/h=6km/h

Myślę że to jest dobrze.
2010-02-17T13:22:59+01:00
S - droga = 12 km
Vm - predkość motorówki = 30 km/h
t - czas = 20 min = 1/3 h
Vr - prędkość rzeki = ?
s = (Vr + Vm)t
12 = (Vr + 30) razy 1/3
36 = Vr + 30
Vr = 36 - 30 = 6
odp
rzeka plynie z predkością 6 km/h