Odpowiedzi

2010-02-17T13:35:32+01:00
Zad 1
γ - gęstość złota = 19,3 g/cm³
a - dlugość podstawy prostopadłościanu = 2 dm = 20 cm
b - szerokość podstawy prostopadlościanu = 1 dm = 10 cm
h - wysokośc prostopadlościanu = 0,5 dm = 5 cm
V - objętość prostopadlościanu = abh = 20 razy 10 razy 5 = 1000 cm³
Q - ciężar = Vγ = 1000 razy 19,3 = 19300 g = 19,3 kg
zad 2
γ - gęstość srebra = 10000 kg/m³
a - krawędź sześcianu = 5 cm = 0,05 m
V - objętośc sześcianu = a³ = 0,000125 m³
Q - ciężar srebra = Vγ = 0,000125 razy 10000 = 1,25 kg
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T13:36:45+01:00
1. Oblicz ciężar prostopadłościanu ze złota o gęstości 19,3 g/cm³ o wymiarach 2 dm x 1 dm x 0,5 dm.

dane :
δ ( gęstość ) = 19,3g/cm³
V = 2dm * 1dm * 0,5dm = 20cm * 10cm *5cm = 1000cm³

najpierw musimy obliczyć masę żeby potem podstawić ją do wzoru na ciężar .
oblicze ją ze wzoru :
δ = m/V
m = δ * V

obliczam :
m = 19,3g/cm³ * 1000cm³ = 19300g ( bo cm³ się skrócą ) =19,3kg

więc :
m = 19,3 kg .

obliczam ciężar :
Fg = m*g
g - przyśpieszenie ziemskie , zawsze wynosi 10N/kg

Fg = 19,3 kg * 10N/kg = 193 N .
Odp.: Ciężar tego prostopadłościanu wynosi 193N .

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

2. Oblicz ciężar sześcianu ze srebra o gęstości 10.000 kg/m³ o boku 5 cm.

i taka sama historia jak w poprzednim zadaniu .
obliczam masę .

dane :
δ = 10 000 kg/m³
V = ( objętość sześcianu oblicza się ze wzoru V = a*a*a ) czyli V=5cm*5cm*5cm = 125cm³ = 0,000125m³

wzór:
δ = m/V
m = δ * V

m = 10 000 kg/m³ * 0,000125m³= 1,25kg

czyli mam masę .
m = 1,25 kg

obliczam ciężar :
Fg = m*g

Fg = 1,25 kg * 10N/kg = 12,5 N

Odp.: Ciężar tego sześcianu wynosi 12,5N .


_____________
pozdro , jak jakieś pytania to pisz ;p
2010-02-17T13:39:03+01:00
1.
ro=m/v
m=ro*v
v=1dm3
m=19,3g/cm3*1dm3=19,3g/cm3*1000cm3=1930g
2.
ro=m/v
m=ro*v
v=125cm3
m=10000kg/m3*125cm3=10000 0,0001g/0,000001cm3*125cm3=
=10000g/0.01cm3*125cm3=1250000g=125kg
1 1 1