Ojciec Wirgiliusz ma pod opeką 143 dzieci.Codziennie na śniadanie każde dziecko otrzymuje półlitrowy kubek mleka .Mleko od jednej krowy wystarcz dla 40 dzieci .
Ile conajmniej krów musi ojciec Wirgiliusz trzymać w oborze?
Proszę uzasadnić obliczenia i odpowiedz.:)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T13:31:23+01:00
40*4=160
Nie mógł trzymać 3 krów bo to wychodzi 120, a dzieci było 143
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T13:32:39+01:00
143 - MA DZIECI
40 - TYLE STARCZA MLEKA JEDNEJ KROWY
143 : 40 = 3,575 - TYLE WYCHODZI, ALE NIE MOŻNA KUPIĆ POŁOWY KROWY, DLATEGO DODAJEMY 1 KROWĘ DO 5 CZYLI - 6 KRÓW
ODP. MA W OBORZE CONAJMNIEJ 6 KRÓW
1 5 1
2010-02-17T13:35:15+01:00

143:40=3,575

Odp: Musi mieć co najmniej 4 krowy.
1 5 1