Proszę o pomoc.

Zadanie:
Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20 m złamało się w ten sposób, że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6 m od pnia. Oblicz, na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane.

Zadanie musi zostać rozwiązane z zastosowaniem twierdzenia Pitagorasa, i proszę jeszcze o podanie danych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T13:44:07+01:00
X-przyprostokątna(wysokość od ziemi)
6-przyrostokątna


X2 + 62 = (20x)2
x2 + 36 = 400 – 40x + x2
36 = 400 – 40 x
40x = 400 – 36
40x = 364
x = 9,1

Odp. Drzewo złamało się na wysokości 9,1 metra.







1 5 1
2010-02-17T13:49:21+01:00
X - drzewo, które pozostało na miejscu (przyprostokątna powstałego trójkątna)
20 - x - drzewo które dotykało ziemi (przekątna powstałego trójkąta)
6 - odległość czubka drzewa od pnia (przyprostokątna)

6² + x² = (20-x)²
36 + x² = 400 - x₂ | - 36 + x²
x² + x² = 400 - 36
2x² = 364 | :2
x² = 182
x = √182