Zadanie pomóżcie
Motocyklista przejechał 45,8 km.Co stanowi 0,4 długości zaplanowanej trasy. O ile kilometrów dłuższą drogę ma przed sobą do przejechania motocyklista od tej do której przejechał dotychczas?
Proszę o pomoc !
Dziękuję

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:36:41+02:00
Rozwiązanie:
0,4=40%
40%----45,8 km
100%----x
40%×x=45,8×100%
40%x=4580% /÷40%
x=114,5 [km]

114,5-45,8=68,7 [km]
68,7-45,8=22,9 [km]
odp.Trasa jest dłuższa o 22,9 km.
2 2 2
2009-10-13T19:40:05+02:00
45,8 : 0,4 = 114,5km - cała trasa
114,5 - 45,8 = 68,7km - tyle ma do przejechania
68,7 - 45,8 = 22,9km - o tyle więcej ma do przejechania motocyklista

Odp. Motocyklista ma do przechania o 22,9km dłuższą drogę od tej, którą przejechał dotychczas.
1 4 1
2009-10-13T22:36:48+02:00
45,8 km to 0,4 trasy
x km to cała trasa
45,8:0,4=114,5 tyle wynosi cała trasa
114,5-45,8=68,7 tyle km trasy zostało jeszcze do przejechania
68,7-45,8=22,9 o tyle km dłuższą ma do przejechania motocyklista
od tej którą przejechał dotychczas