Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T14:09:18+01:00
Bernard Zygier-najbardziej tajemniczy spośród chłopców.Przybył z Warszawy,wydalony z tamtejszego gimnazjum.Otrzymał tzw.wilczy bilet,czyli bardzo złą opinię.Był uważany za ucznia niebezpiecznego,obawiano się,że będzie buntował kolegów.Dlatego też był pod nieustanną kontrolą nauczycieli,nie pozwalani mu na żadne bliższe kontakty z innymi uczniami.Jego odważna recytacja Reduty Ordona udowodniła,że jest świadomym patriotą,znawcą literatury polskiej.Przewodniczył konspiracyjnej grupie,która spotykała się u Gontali.Najbardziej zaprzyjażnił sie z Radkiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T14:10:35+01:00
Bernard zygier to młody patriota.
Sprzeciwiając się rusyfikacji zostaje wyrzucony ze szkoły.
Bohater miał osiemnaście, dziewiętnaście lat.
Był średniego wzrostu, krępy i "ospowaty".
,,Rysy twarzy miał wyraziste, nos duży, oczy barwy nieokreslonej jak woda. Oczy te patrzyły spokojnie, ale ze szczególna uwagą (...). Na twarzy jego malował się stale pewien wyraz, który można by chyba ochrzcić imieniem- uprzejmej drwiny''.
Bernard Zygier nigdy nie ukazywał swojej złości bądź strachu.
Był bardzo dobrym uczniem.
Zawsze miał własne poglądy, których mocno się trzymał.