Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T14:29:29+01:00
D=a pierwiastków z dwóch
10=a pierwiastków z dwóch
a=5 pierwiastków z dwóch
a to jest wysokość walca, r=½a i już teraz powinno pójść z górki xD
P=2*pi*r²+2*pi*r*h
P=2*pi*r(r+h)
4 5 4
2010-02-17T14:36:33+01:00
Dane:
Pole powierzchni całkowitej walca;
Pc=2*Pi*r(r+h);
a pierw.2=10[cm];
a=10/(pierw.2)=5*pierw.2;
r=0,5a=2,5pirew.2;
a=h;
Pc=2*Pi*2,5pierw.2(2,5pierw.2+5pierw.2);
Pc=2*Pi*2,5pierw.2*7,5pierw.2;
Pc=2*Pi*37,5[cm2];
Pc=75*Pi[cm2].
Odp:Pc=75*Pi[cm2].
4 5 4
2010-02-17T14:59:58+01:00
Witaj
dane: c=10cm przekątna kwadratu
szukane:Pc walca
Jeśli przekrój osiowy walca jest kwadratem o boku a, to wysokość h walca
h = a, a promień podstawy r = a/2

Pc = 2pi*r2 + 2pi*r*h = 2pi*r[r + h]
przekątna kwadratu aV2 = 10 symbol V2 oznacza pierw. z 2
a = 10/V2 = 5V2 czyli h = a = 5V2 oraz r = a/2 = 2,5V2

Pc = 2pi*2,5*V2[2,5V2 + 5V2] = 75pi cm2
4 5 4