Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T14:30:08+01:00
Puls, tętno – falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic.
W momencie skurczu komór serca krew napływa do tętnic - powoduje to wzrost ciśnienia. W czasie rozkurczu ciśnienie w tętnicach jest niższe. Dzięki takim właściwościom układu sercowo - naczyniowego wyróżniamy ciśnienie skurczowe i rozkurczowe.
W niektórych publikacjach możecie się Państwo spotkać z określeniem górne i dolne ciśnienie krwi. Jest to nic innego jak ciśnienie skurczowe (górne) i rozkurczowe (dolne).

2010-02-17T14:31:53+01:00
Tętno (puls) - rytmiczne pulsowanie ścian tętnic następujące na skutek wyrzucenia porcji krwi z lewej komory serca do aorty podczas skurczu mięśnie sercowego.

Ciśnienie - ciśnienie jakie panuje w naczyniach krwionośnych. Im dalej od serca tym c.k. jest niższe. W okolicach prawego przedsionka równa się niemal zeru (jest to ciśnienie krwi żylnej).