Potrzebuję wytłumaczenia związków frazeologicznych:

wyczyścić stajnie augiasza

odradzać się jak feniks z popiołu

syreni śpiew

znaleść się między scyllą a charybdą

powrócić do itaki

nosić sowy (?) do aten

robota penelopy

odpowiedź pytyjska

łódź faraona


midasowe uszy

przekroczyć rubikon

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:50:41+02:00
Czyszczenie stajni Augiasza- stajnia Augiasza to określenie bardzo dużego bałaganu. A więc wyczyścić coś bardzo brudnego.

odradzać się jak feniks z popiołu - Człowiek, który po bardzo ciężkich problemach, 'odradza się' i żyje dalej

syreni śpiew - kuszenie

znaleźć się między Scyllą a Charybdą - być w dużym niebezpieczeństwie, sytuacji bez wyboru.

powrócić do Itaki - Powrót do ojczyzny, do domu

nosić sowy (?) do aten - nie jestem pewna, ale chyba - Wyrażać się dobitnie

roboty Penelopy - praca, która nie ma końca

odpowiedź pytyjska - tajemnicza odpowiedź, bez konkretnej treści

łódź Charona (bo nie ma z tego co wiem 'faraona') - symbol ostatniej podróży

midasowe uszy - symbol głupoty (?)

przekroczyć rubikon - uczynienie kroku nieodwołalnego
6 2 6
  • Easy
  • Początkujący
2009-10-13T20:00:28+02:00
Wyczyścić stajnie augiasza posprzątać

odradzać się jak feniks z popiołu - odrodzić się na nowo

syreni śpiew - czarujący, urzekający, kusicielski, uwodzicielski

znaleść się między scyllą a charybdą - znależć sie w sytuacji bez wyjscia

powrócić do itaki - powrót do ojczyzny , do domu

nosić sowy (?) do aten - robić rzecz niepotrzebną

robota penelopy - praca nie mająca końca, nie dająca wyników

odpowiedź pytyjska oznacza odpowiedź pełną zagadek, bez konkretnego tekstu.

łódź faraona symbolizuje śmierć


midasowe uszy oznacza być głupcem

przekroczyć rubikon czynienie decydującego, nieodwołalnego kroku
2 3 2