1. a) Które z lat wymienionych poniżej to lata przestępne?

b) W którym wieku wynaleziono gumę do żucia, w którym - Lunetę, a w którym zbudowano pierwszy samochód

1590
1600
1800
1816
1827
1848
1850
1867
1869
1870
1882
1884
1885
1886
1900
1924
1938
1960
1970
1972

2. Ile lat przestępnych wypadło w XX wieku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T14:39:49+01:00
Guma do żucia - 1870 - XIX wiek
luneta - a który rok?
samochód - 1883 - XIX wiek

* rok przestępny

1590
1600*
1800*
1816*
1827
1848*
1850
1867
1869
1870
1882
1884*
1885
1886
1900*
1924*
1938
1960*
1970
1972*

Lata przestępne są podzielne przez 4

2. 1 wiek = 100 lat
100 : 4 = 25
Pierwszy to 1904 rok, a ostatni 2000.
Odp. W XX wieku wypadło 25 lat przestępnych

@DOWN: Fakt. Moja była kulpa:) Zagapiłem się
6 3 6
2010-02-17T14:48:24+01:00
@UP Nie prawda. W XX wieku pierwszy rok przestępny to 1904, a ostatni 2000. 1900 rok to jeszcze XIX wiek!!
1.
a)
Guma - XIX wiek
Luneta - XVI wiek
Samochód - XIX wiek
b) 1600, 1800, 1816, 1848, 1884, 1900, 1924, 1960, 1972
2. 25
22 4 22