Odpowiedzi

2010-02-17T15:16:45+01:00
P=1/2 x h x (a+b)
10cm²=1/2 x h x(6+4)
10cm²=5h /÷5
h=2

Obliczanie długości ramienia trapezu:
6-4=2
2÷2=1 (dolna podstawa składa się z odcinków 1,4,1 cm)
1²+2²=y²
y²=5
y=√5

Obw: 4cm+6cm+√5+√5=10cm+2√5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:13:41+01:00
Podstawiamy pod wzór na pole trapezu

P = ½ (a + b) × h
½ (4cm + 6cm) × h = 10cm²
½ × 10cm × h = 10cm²
5cm × h = 10cm² /: 5cm
h = 2cm

Skoro wysokość jest dwa to wiemy że kawałek podstawy przy wysokości tworzy przyprostokątną trójkąta. Ramie trapezu jest przeciwprostokątną, więc liczymy z pitagorasa

x² = 2² + 1²
x² = 4 + 1
x ² = 5
x = √5

Liczymy obwód
L = 4cm + 6 cm + 2 × √5cm
L = 10 cm + 2√5 cm