Odpowiedzi

2010-02-17T14:47:47+01:00
Z1 = 4400 zwojów
z2 = 88 zwojów
U1 - napięcie strony pierwotnej = 220 V
I1 - natężenie strony pierwotnej = 0,5 A
I2 - natężenie strony wtórnej = ?
U2 - napięcie strony wtórnej = ?
n - przekładnia = z1/z2 = 4400/88 = 50
U1/U2 = 50
U2 = U1/50 = 220/50 = 4,4 V
U1/U2 = I2/I1
I2 = U1I1/U2 = 220 razy 0,5/4,4 = 110/4,4 = 25 A
odp
U2 = 4,4 V
I2 = 25 A
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T14:54:02+01:00
Dane Szukane Wzory
Z1 = 4400 I2 = ? U2/U1 = Z2/Z1
Z2 = 88 U1 = ? Z2/Z1 = I1/I2
U2 = 220
I1 = 0,5

Obliczenia:
220/x = 88/4400
88x = 220 * 4400
88x = 968000 /88
x = 11000

88/440 = 0,5/x
88x = 4400 * 0,5
88x = 2200 /88
x = 25

/ ---> to jest kreska ułamkowa

Odp. U1 wynosi 11000 V
I2 wynosi 25 A
1 5 1